Wilt u een abonnement afsluiten, nieuws doorgeven, een advertentie plaatsen of online adverteren in Visserijnieuws? Klik dan hier.

Haring lekker, traditioneel en duurzaam!

DEN HAAG – Ook MSC roert zich in de campagne voor het nieuwe haringseizoen en maakt reclame voor dit oer-Hollandse product: alle Hollandse Nieuwe is duurzaam gevangen.

Het Marine Stewardship Council (MSC) wil met een nieuwe campagne alle Nederlandse haringliefhebbers bereiken met de boodschap dat haring een duurzame ervaring is. Op social media en een speciale actiewebsite (http://duurzameharing.msc.org) informeert MSC de media, vissector en de consument over de duurzame haringvangst. De Noordzeeharingvisserij was een van de eerste grote visserijen ter wereld die voor MSC werd gecertificeerd. Recent is de visserij opnieuw voor vijf jaar gecertificeerd; volgens MSC ‘geslaagd met vlag en wimpel’.

In veel supermarkten kunnen consumenten al haring kopen met het bekende blauwe keurmerk van MSC. De organisatie merkt echter op dat veel visdetaillisten en haringkramen nog niet het MSC-keurmerk voeren. MSC vindt dat een gemiste kans en roept de consument op om hun visboer te vragen naar het MSC-keurmerk.