Jongeren aan de ‘dichtbij-vangst’
SCHEVENINGEN - De activiteiten van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen hebben ertoe geleid dat steeds meer viswinkels, strandpaviljoens en restaurants lokaal gevangen vis op de kaart zetten. Toch vragen consumenten er maar relatief weinig naar. Vooral jongeren eten weinig vis.
Stichting Noordzeevis uit Scheveningen is nu samen met Wageningen Universiteit Research, ROC Mondriaan en Schuttelaar & Partners een project gestart om jongeren enthousiast te maken over lokaal gevangen vis. Samen met studenten van ROC Mondriaan worden nieuwe innovatieve visproducten ontwikkeld die bij verschillende Scheveningse restaurants en strandpaviljoens, allemaal ambassadeurs van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen, op de kaart komen te staan.
Wageningen UR doet binnen het project onderzoek naar consumentengedrag. Het doel is om te onderzoeken op welke manier jongere consumenten makkelijker kiezen voor verse Noordzeevis. Daarnaast werkt Wageningen UR aan een beter verdienmodel voor verse Noordzeevis waarmee horecaondernemers aan de slag kunnen.